söndag 23 februari 2014

Hairy thoughts

I've been thinking a lot about my hair, I feel like I wanna do something.. 

Den senaste tiden har funderat på att göra nånting nytt med mitt hår men jag är inte direkt redo för ny färg eller klippa kort så har haft en tanke på att kanske sätta i hårförlängning, vilket jag har velat väldigt länge men känt mig osäker eftersom det är ganska dyrt och jag vill verkligen att det ska bli bra och inte förstöra mitt hår för mycket.. vill gärna känna på hur det är med mer och längre hår ^^

Igår så tog jag en av mina lock tänger och locka håret, och såna här lockar är nåt jag verkligen gillar men är oftast för lat för att göra det oftare för jag känner mig riktigt dålig på att använda lock tänger osv, platt tång är vell det enklaste att använda på sig själv men den här lock tången är lite krånglig tycker jag, man kan inte tro att jag har så mycket hår för det är ganska tunt men när man sätter sig för att locka så känns det mycket x) tar ju aldrig slut på hår och jag har inte så mycket tålamod, det slutar alltid med att det trasslar sig och jag missar några bitar här och var så måste alltid låta mamma titta igenom det och fixa de jag missat och slarvat x) hahah.. men när det väl är klart så är jag sjukt nöjd! frisyren håller sig hela dagen och oftast dagen efter också.. annars så brukar mitt hår vara helt dött av dagens slut och helt kaos dagen efter vilket slutar med att jag sätter upp det i en tråkig toffs..  Men eftersom jag gillar det såhär har jag nu fått en tanke att jag kanske ska permanenta det? men då att det blir såna här lockar och inte nåt slags pudel hår för så vill jag absolut inte ha..

Så nu sitter jag här i ett litet dilemma..

Förlängning? 
Permanenta?
Eller båda?

det är frågan..


what should I do with my hair???

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar