fredag 6 december 2013

Hard work

Shit, kom nyss på att jag inte skrivit någonting här på lite över 1,5 vecka x) woops... Ne men jag har vart väldigt upptagen. Helgen vart ju kaos och fullt upp båda fredag, lördag och sen kalas hela söndag, sedan upp tidigt som tusan måndag morgon för att hinna med ett tåg och komma hem och sedan äta lite innan man åker iväg på jobb som börjar kl. 10  x) sedan så har det jobbats hela veckan.. Börjar kl 7 - halv 4 ungefär, men det är 5 km dit som jag måste cykla och sedan byta om till arbetskläderna, jag jobbar ute så man har ju en del på sig. Jobbar som bonde kan man säga, är med en grupp på 9 pers och vi tar hand om kor och får och det som behövs göras runt med de... men jag är ju helt slut när jag kommer hem och så måste jag somna senast kl 10, helst 8-9 nånting för att orka upp vid 5 och nu första veckan fick jag träningsvärk i armarna så igår kändes de som att de skulle ramla av x) haha inte lätt arbete precis

Idag var dock ingen rolig dag, när jag gick ut till cykeln 20 över 6 imorse så var det halt och de blåste och de kom ner nå regn blandat snö från himlen... självklart var det motvind 90% av vägen och regn snöet kändes som spikar i ansiktet och jag såg inte nånting framför mig nästan... aa shit va trött jag var när jag kom fram.. Dagen har dock vart rätt så lugn, men det vart att vara på båda ställena vi har djur och mata de och på de första stället så blåste de storm när vi gav dom hö, fick i hela ansiktet och näst intill överallt och så blåste det svin kallt.. Fick klappa ett lamm för första gången idag iallafall, det vart jag riktigt glad över :D sedan fick vi tårta för en av grabbarna fyllde 25 :) Åkte sedan vidare till nästa ställe som ligger upp mot bergen och där var det ju riktig snö storm och fullt med snö som man fick pulsa fram i... Inte alls roligt!! Sedan tog vi en paus och de spela kort och jag titta på ^^ rätt roligt... Sedan skulle de ha hö också och då flög de ju snö från ena hållet och hö från andra... haha, vad vill man helst få i ansiktet?? Sedan vart det tillbaks till första stället och äta, och sen tror jag dom flesta av oss var fredags trötta för alla skratta och killarna flumma mer än vanligt x) jag börjar faktiskt gilla det lilla gänget men vissa slutar snart så det är ju tråkigt... men men

Nu är jag jätte trött så ska tvätta mig för jag har hö överallt! tom innanför kläderna och sen blir det fredags mys! och Julkalendern! :)

Take Care

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar