onsdag 14 december 2011

3 days in one

Måndag kväll
Var på Jorn i måndags kväll som då var förband till Motörhead! Det var awesome! och inte varje dag man får säga att man är på gäst listan ;) men efter dom spelat så gick vi ut, det var lite väl mycket sen när Motörhead börja spela, som tur är var man utomhus..men man hörde bra där, så fort nån öppna dörren så tyckte jag synd om dom där inne, dom har alldeles för högt x) hoppas dom hade öron proppar! Jorn var precis lagom, precis lagom med allt :) Gillar ni rock så lyssna på Jorn!
Här är jag och dom två gitarristerna, Tore till höger är vår käre vän, jätte trevlig och grym på gitarr!
__________________________________________________________
Tisdagen
13 december = Lucia
Var på skolan halv 8 för att förbereda för att sedan ha första tåget kvart över 8...klumpiga jag fick stearin på mig så fort ljusen tänds och vi börja gå x) Alla gånger gick rätt bra faktiskt, bara nån enstaka som råka svimma tyvärr..stackarn.. Blev inte mycket tid hemma, var vell en halvtimme sedan iväg upp på stan för att förbereda kvällen i kyrkan. Blev att stå väldigt mycket, var helt slut efteråt! I kyrkan då stod jag längst fram dock precis bakom dom som skulle sjunga "solo" och spela men de funka, första gången var också jobbigast,  jag fick så himla ont i ryggen och allt var mest en pina men man blir peppad av all publik och att det låter så himla fint i en kyrka! När killarna sjöng sin Staffan visa så smälter man, en liten kille i 1an hade lite solo där med och det var jätte fint :)
I pausen gav Sandra mig lite massage så jag klara andra gången mycket bättre men då fick jag en massa stearin på mig igen men en tjej brevid var så himla gullig och skrapa bort det från min hand, de svåraste är att hålla minen när det rinner ner, det bränner så! Dock lika läskigt då som innan i skolan när man bara hör en duns och nån svimmar men dom som gjorde det mår bra, inga problems där :) men man blir lite orolig när det händer.. Men Lucia var helt magiskt, ni som inte var i kyrkan eller så har missat nåt riktigt bra, gå gärna dit om ni har chansen!
bilder från skolan

_______________________________________________________
Onsdag
det är idag de!
Upp och iväg till skolan för termins redovisning :) bara för vår musikteater grupp dåda, så ingen annan publik men ändå väldigt nervös! fick som sagt göra både teater texten och sjunga solo...teater texten gick sådär men det var länge sen vi gjorde den så helt okej annars, sången gick också rätt okej men jag stör mig på att jag inte bara kan vara lugn och sjunga sp som jag vet att jag kan, blir så himla nervös så rösten darrar men jag hade nån del i låten där jag fick ta i så då försvinner darrningarna lite mer, men det blir ändå inte direkt samma sak som när jag inte är nervös och så...lite surt faktiskt... Nu på eftermiddagen var jag och mamma på stan en snabbis och jag fick med mig hem 2 jul klappar :) awesome! jag är inte så noga med julklapparna i år, har oftast vart så pet noga med dom men nu kör jag ba på och det blir nog bra ändå :) längtar till nästa vecka då jag sätter upp min lilla gran och få slå in mina jul klappar, det är en av mina små traditioner :)
- slå upp min lilla gran några dagar innan + slå in julklappar som jag sen lägger under granen
- dagen före julafton ska jag kolla på filmen The Holiday, så himla mysig och bra!
- Julafton och Nyårsafton ska vara familje mys + god mat och allmänt trevligt :)
Jag har säkert nåt mer än bara dessa 3, och ja jag är lite tradition mässig av mig eller så är jag bara så att jag gillar att ha samma hela tiden, gillar inte och byta på saker eller hur man ska säga ^^

Nu ska jag kolla på Glee! Ha en go kväll..PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar