lördag 20 april 2013

My trip to Oslo

I'm going to start writing about the two days in Oslo with my awesome mother :)

Klockan halv 12 Tisdag morgon så gick bussen mot Oslo, resan gick ganska bra faktiskt, lite smått dåligt väder ute men fick se massa olika fåglar och 3 rådjur så det gjorde mig glad! Försökte att inte använda mobilen något för att spara batteri men skickade några sms men när vi precis kom över gränsen mellan Sverige och Norge så ville den inte skicka...Min mobil gillar inte andra länder, haha, så jag stängde av den. Vi kom fram till Oslo runt halv 5 på eftermiddagen och då börja vi leta efter turistinfo vilket absolut inte var lätt att hitta till så vi vart lite små stressade, efter vi hittat det och skaffat bussbiljetter och karta så började vi leta efter hotellet vilket inte var så långt bort så det gick rätt fort ändå. Vi checkade in, små fixade lite och gick sedan vidare mot torget för att hitta ett ställe att äta på. Vå såg Burger King och gick ditåt, precis utanför var det världens kö av folk som skulle se Justin Bieber, tydligen gick det en direkt buss till arenan men den var för dyr och vi hade redan vanliga bussbiljetter så vi gick in och åt och titta ut på kön istället :) vid halv 7 så tåg vi bussen mot arenan.....to be continued tomorron...

Onsdag morgon: Vid halv 9 så checkade vi ut och drog mot Karl Johans Gate, mamma skulle ha kaffe och sedan så gick vi hela gatan ner :) Denna dag var det bättre väder så det var ganska skönt att traska runt, vi hade några timmar kvar innan bussen hem skulle gå så varför inte kolla in Oslo lite. Stan var full med Justin Bieber fans vilket var ganska roligt faktiskt, man kände sig inte ensam att gå runt i Justin Bieber kläder, hehe, dom spelade också hans musik i dom flesta affärer och sålde kläder här och var...mamma och jag gick inte in i några eftersom man ändå inte har råd (så dyrt i Norge) så vi fortsatte att gå och kolla runt. Vi gick ända till slottet där vi tog en liten fika, det var så lång backe upp dit så det behövdes, haha! Väl där tog mamma kort med Karl Johan statyn (han som var kung för både Sverige och Norge en gång i tiden) och jag tog kort med en vakt som stod utanför en grind :) hihihi
Sedan gick vi hela gatan tillbaka och mot Mc Donalds för lite frukost, efter det gick vi in på station där vi satt och vänta på att bussen skulle komma! Buss resan hemåt gick bra den också, inte lika mycket djur på åkrarna denna gång dock ^^

Writing about the concert tomorrow...now time for some pictures :)

gatan mot slottet!
  en av de finaste fontäner jag sett!
  slottet! och Karl Johan statyn
 moi på burger king

my mum and karl johan ^^