söndag 5 maj 2013

Lumos

Hello everyone! How's your day? Hope everyones weekend were good, mine was :) 

Solen skiner men blåser gör det... Man vill vara ute men då helst med lite kläder på, jag har idag hållt mig mest på balkongen men var ute en del i trädgården också, katterna ville ju ut så stod där med dom mitt på dagen så då var det helt okej sedan vart vindarna kallare och kallare...Brr!  Idag lagade jag en jätte god soppa, blev helt plötsligt sugen på soppa så kollade igenom mina två kokböcker (Jamie Oliver och Per Moberg) i Per Mobergs hitta jag en del goda, tänkte på det vi hade hemma också så det blev en Potatis och purjolök soppa fast utan purjolök, blev vanlig lök istället... Vart väldigt god ändå för att vara första gången :) yummie!!

Nu är Hockey VM igång så det blir mycket hockey tittande nu. Igår spelade Sverige så då satt mamma och jag fast bänkade i soffan, samma sak i fredags ^^ Det som är så tråkigt med Sverige just nu är att näst intill alla är nya spelare som inte spelat med varann och inte spelat VM eftersom alla våra spelare är kvar i USA, tror 2 st har kommit hem... Lite därför man kollar på VM för att få se dom bästa och dom som spelar i NHL så det känns lite sådär men hejar på dom så gott de går :)

Har tittat en del på kläder och smycken, vill gärna köpa hem nåt. Ville göra det förra månaden men hann inte så tänkte att det skulle bli denna men med min beslutsångest och osäkerhet så går det ganska långsamt. Haha... Har mest kollat in Top Shop nu eftersom dom har lite det jag har och sedan lite nyare små affärer. Top Shop har dock en del dyrt...försöker kolla på Sale avdelningen men då finns inte alla storlekar så det är lite krångligt... Wish me luck!

<3

3 days left!!!! 
_________________


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar