måndag 14 november 2011

Nationella!!


Hade den muntliga delen på svenska b nationella idag :O
Skit svårt att skriva ett tal asså, satt hela helgen o stirra, men det blev rätt okej ändå.
Att se några andra redovisa sina va så fint, dom flesta hade riktigt personliga, så fint så <3
Min var rätt okej med, inte jätte personlig men ändå nåt jag kunde prata om...Jag var inne på hur det var förr och hur det är nu, när man fick barn då o nu, när är man vuxen, skillnaden på vuxen och mogen..här nedan ser ni vad jag sa om det...

*mogen - hur mycket erfarenhet man har, hur man utvecklats, hur mycket man vart med om*
*vuxen - när man lever/bor själv, man får ta mycket ansvar, tar hand om ekonomin, har familj* 

slutar min text med att säga " så har åldern tappat greppet? nej det är bara samhället som har utvecklats"

även fast jag inte gilla mitt tal så mycket så prata jag ändå om nåt som är enkelt för mig att prata om, som man förstår eller typ relatera till eller nåt.. hade man vetat mer hur man gör ett tal hade det nog varit enklare

På torsdag har vi det skriftliga, hoppas verkligen att det inte är för svårt! 

Just nu pluggar jag psykolgi, har omprov imorgon....är så trött på allt pluggande....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar