söndag 10 mars 2013

Melodifestivalen 2013

Igår var det finalen på Melodifestivalen, dags att rösta fram en som vi ska skicka till Eurovision, det gick väldigt snabbt, jag var inte direkt beredd på final nu! hehe. I år hade jag ingen speciell favorit heller, vilken var både skönt men jobbigt. Efter alla låtar spelats så hade jag några jag gilla mer än andra så då började man bli lite nervös, man vill ju inte skicka vad som helst. Sedan kom rösterna från andra länder och dom stämde ganska bra in på det jag tyckte. Men det är nästan så att Sveriges folks röster avgör vilket gjorde mig ganska nervös eftersom det kan bli hur som helst. Eftersom jag tittar varje år har jag lärt mig att man inte kan lita på folks röster ^^ haha.. När Robin fått sina sista röster från folket så satt jag och räkna och fick fram att Yohio måste få mer än 130 poäng men det kändes inte som att det var så många poäng kvar... när dom då sa 103 så vart jag sjukt glad. Robin va den jag gilla mest kan man säga, kanske lyssnar på några andra låtar lite mer men vad jag tyckte för Mello så var det han, sedan hur det går för han i Eurovision är en helt annan sak, detta år är jag inte så säker på om det kommer gå bra eller inte, vi får vell se :)

And here is Robin Stjernberg with the song "You" and the winner of Swedens little Eurovision(Melodifestivalen)



Mamma och jag var lika bra i år iallafall :) Vi brukar alltid skriva ner på papper vad vi tycker och sen sätta en 1a, 2a osv... I år hade vi samma 2a men resten var helt olika men i slutet så kan man säga att vi båda vann lite, mest jag eftersom min 1a blev 1a men hennes 1a kom 2a :)

Mine up, mums down :)

1 kommentar: