tisdag 30 juli 2013

Help animals and people

The time is only 13.23 pm and I'm SO tired... I woke up around 4 am this morning... woho!

Vid 4a tiden imorse så vakna jag av en smäll, ett race genom vardagsrummet och sedan slagsmål i hallen...allt detta gick väldigt fort så som min reaktion för samtidigt som det hände så for jag upp och bara vråla i hallen.. dom sluta iallafall och då kom mamma rusandes, jag tror det var nu jag öppna ögonen för jag minns inte vad jag såg innan så jag kan ha blundat hela vägen I dunno..  men sedan tog det en liten stund att få alla lugna och sams igen. Vi tror det var Skorpan som hoppa på och jaga Ariel och att Gleida gav sig på Skorpan för att skydda Ariel för Gleida var helt andfådd och Ariel var ganska rädd men inte för Gleida och Skorpan var rädd för Gleida och det var Ariels hårtussar som låg utspritt i hallen...just nu så ligger Gleida med Ariel i min säng, hon verkar inte vilja lämna sin dotter idag.

Grejen var att det hela började på balkongen så mamma gick ut dit för att kolla, jag också, sen gick mamma ut i trädgården för att titta runt och vi märkte att skatorna var väldigt livliga och speciellt mot ett träd med en svart liten boll i de, vi kunde inte se var det var riktigt men sedan såg jag att det rörde sig lite så mamma beslöt sig för att gå ner och titta så jag hängde på.

Väl nere så såg vi att det var en liten söt katt, såg ut som en kattunge. Både mamma och jag tyckte det likna katten från några bilder som är utspridda i området. Den jama lite men såg väldigt rädd och trött ut och vi kunde inte locka ner den så mamma beslöt sig för att klättra upp i trädet. Hon kom tyvärr inte så långt upp och katten våga inte röra på sig så fick jag gå till bilden och ringa och störa, tror dom blev glada ändå men det är inge kul att ringa folk 5 på morgonen hehe.. Tillslut var alla där och när husse och matte kom så vart det liv på katten, husse klättra upp i trädet och var helt besluten på att få ner henne men hon sagt så långt ut på en liten gren så det var svårt, matte var nära på att ringa brandkåren när han lyckades komma ganska nära och katten våga sig klättra fram till husse och upp på hans axel... Har nog aldrig sätt något gulligare!

Tillslut kom dom ner och alla nästan grät, av lycka och av att det hela var så gulligt! Och va skönt det är att hjälpa någon sådär, även fast det var väldigt tidigt på morgonen men katten va inte så gammal, ca 10 månader och sen när husse och matte kom så vart det som att den skrek efter mamma och pappa... så himla fint!

Känns skönt att veta att den är hemma och sover nu, den har vart borta i ca 5 dagar så den va nog väldigt trött och hungrig :) <3

Kl. 6 så satt jag och mamma vid köksbordet och andades ut efter morgonens händelser, sedan gick vi och la oss, jag kände dock att jag inte kunde somna om så det vart att titta på tv. 2 Ugly Betty avsnitt och 2 Vänner avsnitt

Nu är jag dock väldigt trött och tänker inte göra något idag förutom laga mat och ta en liten promenad...

It's one of the best things here in life, the feeling of making someone else really happy and Help!
To save cats and give them to the family who hasn't been sleeping and been worried, it feels so good!

HELP animals, Help people! karma..

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar