måndag 5 augusti 2013

1 book and 2 movies

Har faktiskt läst ut en bok nu och ska börja på nästa, det va lite över en vecka sen jag läste ut den men jag kunde läst ut den tidigare, wow i know! Jag är ingen riktigt bok älskare, jag har svårt att hitta böcker att fastna vid men när jag väl gör det så älskar jag det. Jag önskar jag hade enklare att fastna och fortsätta läsa böcker men det är svårt att tvinga sig läsa sig framåt. Nu hitta jag en bok som var lätt och intressant att läsa, den var så bra så jag ville inte att den skulle ta slut. Tror den vart extra bra eftersom jag redan sett filmen. Dom flesta brukar gilla böckerna mer och kanske helst vill läsa böckerna innan, oftast blir dom då besvikna på filmen. Det händer dock inte mig, jag brukar oftast gilla filmerna mer vilket jag gör i detta fall också. Men jag gillade att läsa och sedan kunna se allting framför mig osv, istället för att fantisera ihop en egen värld för det brukar oftast ställa till det för mig när jag läser en bok som inte finns i film.

Boken jag läst nu är Wallflower eller The Perks Of Being A Wallflower , den var riktigt bra! Jag läste brev för brev han skrev vilket gjorde det intressant att fortsätta, den handla om tonårsliv och kärlek och hans problem vilket är roligt att läsa och kunna relatera lite till. Jag älskar att han skriver i brev form/dagboks form.. Blir inte samma sak som i en vanlig bok då det bara är text efter text, kapitel efter kapitel och beskrivning efter beskrivning... Men jag tycker folk borde läsa denna och se filmen!

 

Fick en massa filmer när jag fyllde och nu har jag sett 2 utav dom som jag aldrig sett förr och den första var What To Expect med tex: Jennifer Lopez, jag önskade mig en massa filmer med henne eftersom jag tycker hon är så grym och jag älskar hennes röst och de karaktärer hon spelar, dom är så mysiga. Den här filmen är dock lite rörig, handlar om 5 par och deras resa till att skaffa barn och den ena känner den andre som känner någon annan och så går det runt så ^^ Men den var faktiskt bra, värd att se på!




Andra filmen som jag såg på igår var New Years Eve, kan inte fatta att det tog så lång tid innan jag kolla på den. Den var jätte bra, jag gillar hur allt går ihop i slutet och man får se vem som känner vem osv. Det var bra skådespelare med, som Valentines Day, en massa kända skådespelare överallt. Jag har sett massa bilder från filmen speciellt på Zac Efron men aldrig uppfattat vad det är han gör men jag gillade hans part i filmen och att få se hans dance skills i slutet ^^ hehe.. Började nästan gråta i slutet pga att det va så fint och alla blev sams och var tillsammans och Lea  sjöng så himla fint, jag Älskar hennes röst! (klicka på hennes namn om ni inte vet vem jag menar)

Jag tycker ALLA bör titta på den här filmen!  <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar