onsdag 20 februari 2013

12 februari 2013

Part 1

Fick inte mycket sömn denna natt och gick upp kl. 3 på morgonen/mitt i natten. Klockan 4a gick bilen mot Skavsta, vårat flyg skulle gå klockan 7. Jag har då aldrig vart på en flygplats eller flygit så jag var riktigt nervös! Allt gick bra och sedan var det dags att gå på flyget, vi hamna näst längst fram i planet. Jag va så nervös och jag kan ju inte säga att jag gillade att lyfta, det kändes jätte skumt i kroppen och sen genom hela flygresan fick jag lock i öronen och varje gång vi tappa höjd eller var på väg att landa så fick jag nåt tryck i huvudet, Aida fick likadant, väldigt jobbigt! Men vi fick se en jätte fin sol uppgång och väldigt fint Engelskt landskap när vi väl kom nedanför molnen :) Pang bom så landade vi och fick gå av, flygplatsen där borta var lite större och lite mer förvirrande men det gick kanoners! Man hittade väldigt bra eftersom det var pilar osv överallt, så att hitta till tåget som skulle ta oss till själva London var jätte lätt. När vi satt på tåget kunde man äntligen slappna av men då var det väldigt spännande att se allt man åkte förbi, för första gången få se Engelska hus osv. Dock var jag och Aida väldigt förvånade för det såg ut som ett ghetto. Vi va inte redo på att det skulle se så skitigt ut. Såg faktiskt lite läskigt ut att bo utanför storstaden. Men tillslut kom vi fram till en stor station där vi mötte upp Aidas mammas kusin som då bor i England, hon gav oss tunnelbans mappar och visa oss vad vi skulle ha för tunnelbans kort. Vi gick först till Starbucks för lite fika.....hmm Starbucks är nog bäst för folk som gillar kaffe...

 

Sedan tog vi tunnelbanan till Hotellet, vi gick av på en station som heter Earls Court och sedan fick vi leta oss fram till hotellet. Väl där kunde vi inte checka in så vi fick lämna väskorna där. Vi visste ej vad vi skulle göra nu, klockan var ca. 11 eller något så vi tog tunnelbanan till Hammersmith för att ta reda på vart Apollo låg där vi skulle gå på konsert dagen efter...det var dock väldigt lätt att hitta dit så då vart det frågan om vad vi skulle göra nu. Jag hade kollat lite på tunnelbans saken och såg att Picadilly Circus var ganska nära så jag sa att jag ville dit och tillslut vart det så! 


När vi kom till Picadilly Circus så vart man ytterligare helt, wow! För det mesta var, wow! Haha, det var väldigt kallt ute så vi ville börja gå runt och titta lite så första affären blev Cool Britannia, som var fylld med Engelska sovenirer osv :) sedan gick jag och Aida gata upp och gata ner. Vi hittade massor med coola saker men till slut vart vi hungriga och helt plötsligt säger Aida, "var det där Nandos?" och jag springer över gatan och ser att det då står Nandos! Vi vart super glada och bestämde att där ska vi äta! Nandos är kännt för alla dom som gillar One Direction eftersom dom säger att det är ett super ställe! Och jag måste säga att de hade väldigt god kyckling där så vill man ha kyckling så gå dit!
När vi ätit upp så var vi grymt trötta och trodde klockan var ca 5, men den var 3, snacka om jobbigt det kändes!

Det coolaste vi såg den dagen var nog M&M's World, så jag tror var 3 våningar, väldigt stora våningar fyllt med bara M&M saker. Godis, kläder, nallar...allt! Fanns tom en maskin där inne som sa vilken M&M färg man var, jag var mörk grön för att jag var ärlig ^^ 

Vi gick runt i några timmar men vid 5-6 åkte vi till hotellet och vid 7 så sa vi godnatt, vi var riktigt trötta!
Ps: lägger inte ut varenda bild jag har för det är för mycket men dom kanske ploppar upp nån annan gång ^^
  <3

Don't want anyone to just take my pics without credit! Please let me know :) thank you!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar