fredag 22 februari 2013

13 februari 2013

Part 2

Onsdag morgon och äntligen lite utvilad. Idag ska vi iväg till Oxford Street och se hur shoppingen ser ut där! :) Väl där så vart det en wow faktor, igen, alla byggnader var jätte stora, alla affärer var väldigt stora så det var lika bra att starta. Första affären blev Top Shop som var gigantiskt och ganaska rörigt, hitta en del fint men hade ingen lust att ta nåt och gå och prova osv, var svårt att verkligen känna den där känslan att det här vill jag verkligen ha. Efter Top Shop gick vi gatan upp och sedan tillbaka och längst ner åt ena hållet låg Primark, där man kan hitta massor för ett litet bättre pris. Väl där var vi lite trött och hungriga och när vi såg köerna till omklädningsrummen så kändes det lite extra jobbigt. Det kanske är svårt att förstå men när allt är så stort och man bara står och går hela dagarna så blir det mesta ganska segt och jobbigt, speciellt för fötterna och ryggen. På Primark mötte vi upp Aidas mamma och hennes kusin och sedan gick vi vidare till Forever 21 och sedan behövde vi äta. Vi var där vid 10-11 och lunchen blev framåt 3...så så lång tid tog det för oss att ta oss runt. Maten denna dag var inte så himla populär, jag och Aida tog en Hamburgare som va lite speciell...Aida gilla inte köttet..men mätta blev vi iallafall...Nu hade jag och Aida inte köpt nånting så det blev en snabbis in på Top Shop för att hitta nånting och sedan tunnelbanan hem till hotellet. Vid hotellet vart det en snabb fix och vila innan nästa sväng mot tunnelbanan, klockan va lite över 6 när vi kom till Hammersmith och jag och Aida gick och ställde oss i den långa kön till Little Mix!!! :D Äntligen var det dax!! Aidas första konsert ever så det var ganska coolt för henne. Det kändes inte så kallt när vi stod där tilil en början men närmare 7 så börja man tappa tålamodet...brr! Men det var kul att stå där i kön med alla som prata Engelska, det är ett så fint språk! Bakom oss var det några små flickor och mammor och mammorna hade jätte koll på Little Mix och killarna i One Direction....ganska coolt! Haha... När vi väl kom in så kunde man köpa tröjor och planscher osv men jag och Aida känner oss Liiite för stora för de där tröjorna, dom ser ganska barnsliga ut så vi gick till nästa kö som skulle ta oss in i teatern. Vi var inne bland dom första och det var lätt att hitta våra platser men då vart man också lite nervös över vilka som skulle hamna omkring oss...efter massa folk som var förvirrade så kom tillslut våra grannar :) Heheh min granne bredvid mig var en lite större dam så när hon gick förbi mig sa hon "I'm sorry love" det va så gulligt att någon sa Love :) Sedan när första förbandet kom skrek alla tjejor i publiken och dom stod och sjöng och dansa, jag och Aida satt ner och då sa damen bredvid mig "Stand up, have fun, c'mon" någon sånt...haha tänkte nästan säga att jag är från Sverige och inte hade nån aning om vilka pojkarna på scen var men hon satt där och sjöng, haha ^^ Det var 2 kill band innan Little Mix kom upp på scen, kill banden heter: The Mend och Reconnected :)






Meet the most amazing person in the world! Justin Bieber :D but I thought he was a bit stiff...hmm

Little Mix var hur bra som helst! Dom var lika bra som dom är på skivan och konserten var mycket bra gjord! Jag älska när dom kom tillbaka i slutet och sjöng Change your life för det är min favorit och då fick man en liten tår ^^ det var så fint!! Man stod upp näst intill hela konserten, alla stod och sjöng och försökte dansa lite. Var också en del killar på konserten, en liten kille hade köpt en tröja med dom på, så gulligt! Loved the concert! Amazing! Love the girls!












I don't like if you take my pictures without credit, pleace ask! :) Thank you!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar