tisdag 26 februari 2013

Flicka - den bruna mustangen

För någon vecka sen köpte jag äntligen filmen Flicka. Jag såg den för några år sedan och tyckte den var jätte bra, nu är den äntligen i min hylla och jag har sett den igen och förstår nu varför jag älskade den. Det är en gripande drama film, den handlar om en tjej och hennes vänskap till en häst. Jag kände igen mig själv i flickan och hennes kärlek till denna häst gör att man sitter och gråter från mitten av filmen till slutet. Det som gör filmen extra bra också är att dom bor så himla fint, fina ängar och berg, fint hus och en jätte fin ranch. Jag som gillar sånt blir helt förälskad! 

Coming of age story set in the mountain vistas, A headstrong 16 year old Katy McLaughlin desires to work on her family's mountainside horse ranch, although her father insists she finish boarding school. Katy finds a mustang in the hills near her ranch. Katy then sets her mind to tame a mustang and prove to her father she can run the ranch. But when tragedy happens, it will take all the love and strength the family can muster to restore hope.

Katy McLaughlin spelas av Alison Lohman i filmen består hennes familj av hennes pappa Rob McLaughlin som spelas av Tim McGraw (country sångare), mamma Nell som spelas av Maria Bello och brodern Howard spelad av Ryan Kwanten (från summerland tex) 
Andra snyggingar på ranchen är: Jack - Danny Pino, Gus - Dallas Roberts   m.fl

Har man sett filmer som Black Beauty tex eller bara gillar drama filmer så är detta en ni måste se! Det finns också en Flicka 2, dock inte samma skådespelare i den. Har också hört att det skulle komma en annan Flicka - country pride nu 2012, så det är några att hålla koll på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar