lördag 3 september 2011

Hästdagen

Hästdagen säger nog allt om den här dagen :P
Var vägvakt i ca 3-4 timmar på dagen, i början va de spännande o kul... stora hästar, kom i full fart, jätte fina, soligt väder osv..senare så vart dom som red yngre o kom liksom inte fram till slutet där vi var + att de blev kallare o folk tomt så man satt bara där, men de va kul ändå :) Alla var så duktiga! Och imorrn blire full fart för då kommer lite proffs ;) Men när vi sedan kom hem vid 6 så va de nästan bara att byta om o sen gå ut igen, då skulle vi iväg o rida, var ju ett tag sen :) Jag hade Suprise som vanligt, mamma var med också o hon fick nån jätte stor sak ^^ ca 176 cm hög. Idag red vi ut också, rätt lång sträcka enligt mig, trava lite oså i början, sen fråga hon om vi skulle galopera, jag nicka o ja sen gjorde vi de ^^ Jäklar vilken fart hon fick, kändes som jag skulle ramla av fast att jag visste att jag inte skulle men ändå x) sen tog vi de lugnt igen oså galopera vi igen fast liiiite lugnare, men då hände det något med mamma där bak ^^ till slut hängde hon halvvägs ner o sen Boom ner på marken, gulligt! Men Suprise blev lite rädd för när mamma hängde kom den hästen så inpå Suprise så hon blev nervös, dom andra sa att hon sparka bakut där emellan med men jag märkte ju inte de som vanligt, haha ^^ men men sen var de full fart på henne påvägen tillbaka, grymt jobbigt! hahaha så nu är lille jag trött, men har ingen lust att sova pga näsan.... :P

Fun day, hoppas morgondagen blir det med...och önskar att alla dagar kunde vara såhär typ
PEACE & Godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar