söndag 25 september 2011

We have to be there for the animals..

Den här pingvinen föddes under mitten av förra månaden, i ett akvarium i Kina. Baby pingviner brukar alltid ha fjädrar när dom kommer ut från sina ägg, men den här stackars ungen föddes naken, helt utan fjädrar. Föräldrarna blev förvirrade och stötte bort sin nyfödda unge. Dom vägrade att ta hand om den.


Pingvinen var ensam, hungrig och övergiven under flera timmar efter födseln, men som tur var så upptäcktes ungen av en djurskötarna som jobbar i akvariet. Dom tog hand om den och matade den under en månads tid, fram till fjädrarna hade utvecklats. Efter det satte dom tillbaka ungen till föräldrarna och då blev den genast accepterad.

_____________________________________________________________

Pitbull hunden Harper föddes med ett tillstånd som kallas "swimmer puppy disorder" och dom flesta hundar som föds med detta överlever inte. Sjukdomen orsakar stela armar och ben och spända muskler och lämnar valparna liggandes platt på bröstet men benen rätt ut.



Efter att ha hittats i en sopsäck och fördes till ett djurhem där hon var planerad att avlivas, där räddades Harper av skydd arbetstagaren Erica Daniel och kan nu gå tack vare hydroterapi och kärlek!

___________________________________________________________________
Jag förstår inte hur man kan stoppa ett djur i en sopsäck.....Fy F*n för den människan!!!
Djur är verkligen nåt jag brinner för, att hjälpa dom. Dom behöver oss människor men inga elaka människor.
Jag ska göra mitt bästa under mitt liv med att hjälpa djur och skulle jag bli rik eller bara ha mycket pengar skulle jag lägga mycket på hjälp till djur.
Jag går sönder inombords varje gång jag läser om nåt hemskt som hänt ett djur pga nån människa som är sjuk i huvet eller att det bara hänt nåt hemskt. Ibland gråter jag tom...det är så hemskt.
Vad har djuret gjort egentligen??
Har djuret nåt fel så hjälp det!
Är djuret elakt så är det antagligen nåt fel...antingen om den är uppfostrad fel eller att det hänt nåt som den är rädd för, den kanske har en sjukdom??
Liksom hjälp dom!!  och vill man inte ha djuret så lägg det f*n inte i en sopsäck eller nåt utan fixa nån annan som kan ta hand om det eller gå till veterinären och avliva det!



I love animals <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar