måndag 3 september 2012

A sunday in Levene

Igår var jag med Gustav till en ridskola i Levene, han skulle tävla i dressyr :) Så 6 på morgonen gick man upp för att sedan fara iväg vid 7! Höll på att somna några gånger på vägen dit, hade inte fått så mycket sömn men när vi väl kom fram så hamnade vi lite fel, vi hamna där dom hade tävlingen förra året men som nu är flyttad så vi i panik for iväg för att hinna fram till kl. 10, sedan vart vi vilse igen för vi såg inga skyltar till Ridskolan så då vart det ännu mer panik men vi kom fram till slut, halv 11, vilket inte gjorde så mycket men vi missa när dom red alla hästar, men iallafall så gick vi in och fixa det som skulle fixas och träffa hästen han skulle ha osv :) 

Det var väldigt kallt och blåsigt och jag fryser ju för minsta lilla så det var tufft men alla var så trevliga och ridskolan var jätte mysig och fin med riktigt goa och vackra hästar, ett perfekt ställe! Första tävlingen var vid halv 12 och den gick kanon och Gustav vann sin grupp :) Sedan vart det en liten paus och sedan in igen för nästa tävling och självklart vann han igen! Riktigt duktig! 

Sedan vart det att ta lite kort på vinnaren och hästen osv :) När vi väl satte oss i bilen igen så skratta vi bara för hela dagen hade varit rätt kaos men efteråt kan man ju se det med humor! På väg hem svängde vi in på McDonalds för stackarn hade ju inte ätit på hela dagen. Fortsatte sedan hemåt där jag återigen höll på att somna i bilen, haha. Var hemma vid 5 då jag tog en varm och skön dusch och bänka mig framför TBBT innan jag gick till sängs...

Gustav är en av dom handikappade jag är med på fredagar, just då behöver han inte så mycket hjälp men på tävlingar så kan de behövas.

Picture time!

en av dom fina hästarna som fanns där..

Duktiga Gustav med sin underbara stora fina häst :)

Här har vi dagen guldklimp Se Sam, helt underbar go häst! Dock väldigt stor, hon som står där var ca 170 kanske, så då kan ni tänka er hästen :) 

Se Sam och Gustav, dagens bästaste! haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar