måndag 30 maj 2011

hmm

En sak jag börja fundera på nu...som jag och min vän/vänner med har funderat på tillsammans är

Varför får dom som redan har?

Förstår ni? 
Folk som redan har saker eller har lätt att skaffa saker får oftast enklare att skaffa det ytterligare. 
Barn med 2 föräldrar (eller fler) som jobbar och kan betala barnen lite vad som helst typ, sen dom barnen får jobb eller nått så dom får pengar. Liksom whatahell! 
Sen finns de dom som inte har lika tur, föräldrar som ej har jobb, kanske bara en förälder med, sen barnet i sin tur kanske har svår med o få jobb av speciella anledningar. 
Asså sen är de vell familj till familj o person till person men de finns dom lägre som kanske vill men kan inte..o sen kommer dom högre o bara flyger fram lite lätt.

Det jag skrev där uppe kan man ju tolka lite hur man vill, jag tolkar det lite sådär som jag skrev. 
Hur tolkar du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar