lördag 9 juni 2012

Studenten 2012

Vi har tagit studenten tja la la 
det är bara nu för oss att dra
bort från skolan tja la la la la
vi är coola tja la la la la
_________________________

Upp kl. 4.00 på morgonen för att duscha och göra sig i ordning, kan ju inte säga att det vart mycke sömn, si så där 5 timmar kanske. Vid 6 så blev jag och Aida hämtade av Linnea, Sandra och Linneas mamma som skjutsa oss till en i klassen där vi då skulle ha champagne frukost (utan champagne). Vi var bland dom första som kom vilket kändes ganska onödigt för det var ganska kallt sådär tidigt på morgonen men vi hittade en solig plats där det blev lite värme. När alla kommit vart det käk och skrivande i mössor och böcker osv. Vid 8 var det dags att ta sig till skolan, jag och Aida gick och det kändes i mina tår och stackars Aidas fötter, väl framme vid skolan skulle vi fottas och sedan träffas i klass rummet för att få lite saker, tex ett brev från 1a dagen i 1an då vi skrev ett brev som vi sedan la i ett kuvert som vi då fick nu på studenten, mitt brev va då väldigt tråkigt! haha, lärarna hade också någon sorts liten medalj där det stod 3 ord om en person och så skulle vi gissa då vem den personen var, mina 3 ord var: scenisk och lojal blondis, det vart ganska tyst tills en sa Sofie...yes! efter detta var det dags för sallad och cider i matsalen tillsammans med lite tal från elever och allsång! and then back till klassrummet där vi fick se lite bilder från åren som gått (tids fördriv) för sen var det aulan! kör sång, tal, stipendier osv...and then back till klassrummet för betyg! är riktigt nöjd över mina betyg, kunde vart liiiite bättre men jag är helt klart nöjd :) jag har iallafall några vg:n och 1 mvg :) Utspringet var galet, jag trodde nästan att jag skulle ramla ner ifrån där vi stod och jag kände mig allmänt förvirrad, efteråt skaka jag en del (vet ej varför) och jag ville bara hitta min familj som va någonstans bland allt folk, haha :) stolta som dom va hela högen fick jag stora kramar från alla och det vart massa nallar och blommor runt halsen och massa bilder skulle tas, kan säga att det mesta va ganska rörigt! men min familj va så stolt så det kändes väldigt skönt samtidigt :) tog sedan bort blommorna runt halsen för jag kände att har jag dom på flaket så kommer dom ruttna och det ville jag inte, men nallarna var kvar iallafall :) och sedan skulle jag ta mig upp på flaket....flaket ja....jag vart inte så himla förtjust i hur vi skulle ta oss upp, men jag klättra upp för stegen och sen tog det stopp, hur skulle jag nu ta mig över kanten då?? jag som är så höjd rädd med men jag sträckte ut handen till en i klassen för jag kände att annars så ramlar jag eller något o sen försökte jag få över benen och ta mig ner...och shit va läskigt det va väl på! det var världens volym på musiken så man trodde man skulle bli döv och folk hoppa runt så hela flaket hoppa, är glad över att vi iallafall hade hög kant på flaket! ställde mig vid en kant och där stod jag tills jag skulle av! haha...det var ändå kul att åka runt och sjunga lite och se allt folk på stan :) dock vart det ganska varmt när solen värmde på...men som sagt efter någon timme så skulle man gå av flaket också...jag va den sista tjejen som skulle av på stan, så jag gick då upp för den lilla stegen på flaket och såg ner...skulle INTE ha gjort det för shit va högt det var, omg...jag gick över med ena benet till lilla stegen på andra sidan flaket och fatta inte sen hur jag skulle göra (hade antagligen tagit fel ben) till slut börja jag skaka och visste inte vad jag skulle göra men en kille kvar på flaket tog tag i stegen och sa: Jag håller i :), kändes lite små barnsligt men jag försökte få över nästa ben och sen få andra benet till stegen och sedan försöka ta mig ner...när jag väl va nere var jag så skakig så jag va nära till tårar, tänkte för mig själv att gråta ska jag inte göra men det är svårt när man känner att man nästan ramlar och är höjd rädd, ringde sedan min moster som skulle hämta mig, under tiden stod jag med några andra som också vänta på skjuts :) trevlans!

Efter allt det där var jag ganska slut i kroppen, jätte ont i huvudet och jag visste inte om jag var hungrig eller inte...Fick sedan fika och umgås med familj och vänner och så fick jag en massa fina blommor och presenter! Och jag måste säga nu i efterhand att jag hade en himla bra dag och studenten var himla rolig att ta, skulle gärna göra om det och skolan är inte så dum ändå :) även fast det kan vara ett pain in the ass! Är också glad över att jag inte va ute och festa igår, hade absolut inte orkat utan alkohol i mig, vilket jag kom på är nog därför folk orkar det ;) haha. Nej jag gick och la mig och sov sjukt bra och vakna vid 10 med glatt humör medans resten som vart ute vaknat nu på eftermiddan...lyckat! 
Tack för allt och tack för alla år på estet! 


Tog egna kort efter klass fotograferingen :)

På flaket! partyyyy, haha

syns ej dock men jag står bakom den rosa ballongen till vänster x) haha


För jag har tagit studenten! fin fint :)


Fina grejor! :D

min moster är grym på att göra tårtor :D 

TACK för 12 härliga och jobbiga år i skolan men nu säger den här lilla tjejen hejdå!

PEACE









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar