söndag 12 augusti 2012

Kräfskiva + OS

Igår var det Kräftskiva hos moster tillsammans med grannarna där! Jag och mamma var inte där så länge men vi kom dit och fixa och käka lite :) dock äter inte vi kräftor så vi satt med en varsin skinksallad istället! Faktiskt ganska mysigt, vi fick solen med oss också! 
Kräftskiva hör till augusti och slutet på sommaren även fast man inte äter kräftor så är det mysigt ändå :) <3


_____________________________________________

När vi väl var hemma var det dags för en massa OS, jag såg fram emot killarnas simhopp final men innan de så var det massa höjdhopp, spjut kastning och sprint lopp! Så vi fick äntligen se en "gammal" ryss ta guld i höjdhopp och en snygg spjut kastare som ej fick medalj och ännu ett världs rekord av Jamaica :) Fick äntligen se min Tyson Gay också men jag saknar Asafa Powell, dom två var dom starkaste sprintarna förr...Här är en video med Powell och Bolt 

Här är en annan video med Blake, Bolt, Gay och Powell..tyvärr kan jag ej se själv än för min dator bara hackar när jag ser videor men dessa grabbar är fantastiska! 

UNBELIVABLE!

SO FREAKIN&#8217; GOOD TODAY!! CONGRATULATIONS ON THE BRONZ

Som sagt det jag helst ville se igår var killarnas simhopp och det var riktigt spännande faktiskt, tom mamma vågade knappt titta när Thomas Daley gjorde sitt sista hopp! Haha, men han var riktigt bra igår! Det var nästan alla i och för sig...för att vara ung så är Daley mycket duktig! Såg Beckham och hans söner i publiken några gånger, tom Louis från 1D var där med sin flickvän...Men åter till Daley, såhär glad var han efter sitt sista hopp och allmänt hela tiden efter det hoppet, haha.

p-ssword:

keepcalmandkerrieon:

welovetom-daley:

tomdaleysgirl:

Omg look how happy he is :,D

He’s the happiest person ever to win bronze

you can not not look at this and smile omg

^^^lol
BRONZE, YAAY!! han fick medalj pojken! Så glad :) 


Detta är då märkligt! Kinesen var sist att hoppa och efter såg han jätte ledsen ut så jag trodde först han fick brons men sedan kanske att han hamna på 4e plats för England pojken hoppa ju runt och var hur glad som helst men så var det inte....

Embedded image permalink

Vad är det med folk och deras tårar och besvikelser över att få silver?? Kolla på Thomas Daley, han var hur glad som helst för brons! Haha, drama drama :)

Ikväll är det iallafall sista OS dagen så kl.22 är jag bänkad framför tvn och ska se när dom stänger hela OS- 2012 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar