måndag 20 augusti 2012

Söndag den 19 augusti

Igår var en helt underbar dag! Var ute och red på fjordingar med mamma och Amelie :) Det var jätte kul, det enda jag kan gnälla på är att jag fick väldigt ont i rumpan, men jag har inte mycket till rumpa och de där sadlarna var hårda! xD  Jag fick en väldigt busig häst som hela tiden skulle äta och han hade en väldig fart vid travet vilket jag gilla men vi var ju inte först i ledet så vi hamna alltid i rumpan på någon annan, han var en stark liten sak ^^ haha! Fint väder fick vi också, blå himmel och sol precis som jag ville, det var faktiskt v'ldigt skönt för när vi var i skogen vart det svalt men sedan när vi hamna bredvid någon åker och solen kom fram brände det lite skönt och så fick man ju fin utsikt på köpet, allt blir så mycket finare när solen lyser :)  

Jag måste säga att den här helgen var nog bland de bästa i hela mitt liv! Jag har njutit så enormt! Stallet i fredags med en massa sol, katthemmet i lördags med massa mys, ut och red igår = det är livet, helt underbart! 

Idag så har jag ju vart lite halft handikappad dock pga en viss grej + att det var svårt att sitta på sadeln pga att jag fortfarande har ont i rumpan och sedan har vänster ben vart lite konstigt så det ser skoj ut när jag vandrar framåt ^^ haha! 

Lite bilder på hästarna ute i deras hage

Isak bakom galler med gamle man i bakgrunden, hehe

Isak

 Min lilla TinTin

TinTin redo för ridturen

TinTin, Gina och Isak

TinTin behöver klippas ^^

(minns ej namnet) och Gina

<3

I would like to do this again! It's fun to horse back riding even if i'm not That good :) I love to be around animals, especially horses, cats and even dogs, maybe a rabbit and so on too, haha! I found a job in England where you would take care of 8 horses and one pony, and do some things around the house and in the garden and drive their children to school, when I saw that I was like: OMG I want that job! I just need my driving licens and then I'm ready.....BUT that job is gone now, so that was that ^^ still an amazing job! 

Well this was my BEST WEEKEND ever!!

PEACE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar